În anul școlar 2013-2014, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” a desfășurat ediția a II-a a proiectului educațional național”Popas în lumea basmului’’ înscris în CAER, poziţia 212, pagina 8, care a reunit un număr de 20 de școli participante din tot atâtea județe ale țării. Activitățile proiectului au invitat elevii claselor a V-a să călătorească, alături de personajele de basm, într-o lume unde totul devine posibil, unde forțele potrivnice, care agasează de cele mai multe ori individul, sunt mereu învinse. Poposind în lumea basmului, elevii aflați la început de gimnaziu au învățat ce înseamnă principii morale valorizante (adevărul, dreptatea, cinstea, generozitatea etc), urmărind traseul evolutiv al eroului, un adevărat model comportamental pentru tânăra generație.
Activitățile proiectului, ca și anul trecut, s-au derulat pe trei secțiuni:
a) literară, în care elevii de clasa a V-a au creat basme proprii, respectând particularităţile stilistice ale acestui tip de scriere;
b) artistico-plastică, unde li s-a cerut crearea unor machete şi a unor desene, reprezentând o scenă dintr-un basm preferat;
c) dramaturgie, prin care colegii de la clasa a V-a şi-au pus în practică abilităţile actoriceşti, prin scenete după basmele studiate şi, la solicitarea lor, după basmele create de ei înşişi.
Diseminarea rezultatelor proiectului a avut loc în luna mai 2014, în cadrul Cercului pedagogic al profesorilor de limba şi literatura romănă, zona Buhuşi.
Dintre cele 41 de lucrări literare înscrise în concurs, premiul I a fost obținut de o elevă din clasa a V-a de la o școală din Galați, premiile al II-lea, al III-lea și mențiuni fiind obținute de mai mulți elevi. Grigoroiu Maria din clasa a V-a C de la școala noastră a fost fericita posesoare a unuia dintre premiile al II-lea ale concursului. La secțiunea artistico-plastică, juriul a hotărât ca premiul I să plece către un grup de doi elevi din București, urmând ca premiul al II-lea să fie câștigat de două eleve ale școlii noastre, respectiv Iobașa Bianca și Murariu Bianca, ambele din clasa a V-a C, colectiv care a fost implicat în activitățile proiectului. Celelalte premii au plecat către alți concurenți care au dorit să recepteze basmul prin intermediul acestor activități practice. La cea de-a treia secțiune, dramaturgia, a fost o participare mai slabă, prima poziție fiind ocupată de elevi ai școlii noastre. De altfel, cele mai reușite produse ale activităților noastre de proiect vor putea fi vizualizate și pe site-ul școlii, dar vor fi expuse și pe holurile instituției.
Așteptăm cu același interes desfășurarea celei de-a treia ediții a concursului și în anul școlar următor, adresându-vă tuturor invitația de a face un popas în lumea fascinantă a basmului popular autohton.
Profesor,
Lăcrămioara Găină